2022
rok
7
Kaďas, Fintil, Mario, Najro, Gusta, Olin / řidič: Kaďas ml.
1531km
délka trasy
8037m
převýšení
Německo, Benelux a Francie
Rok se sešel s rokem a parta kamarádů (cyklistů) opět vyrazila na kole po EU. Traseři pro nás připravili trasy po Beneluxu. Každá naše tour začíná již tradičně servisem kol v cykloservisu Ryšavý ve Velkém Poříčí, za což moc děkujeme.Letošní tour absolvujeme ve stejném složení jako v loňském roce. Ve středu jsme začali balit věci do auta, které s jednodenním předstihem vyrazilo na cestu. My jsme ve čtvrtek vyrazili v 17 hodin vlakem z Malých Svatoňovicích do Prahy. Ve Rtyni v Podkrkonoší do vlaku přistoupila Rtyňská buňka a o zábavu bylo ihned postaráno.
V Praze jsme měli pár hodin na prohlídku památek. Ve 23 hodin jsme nasedli do autobusu a po 11 hodinách jsme vystoupili v Dusseldorfu, kde na nás už čekalo doprovodné auto řízené sehranou dvojicí Káťa a Paťas.
1. etapa s Duseldorfu do Übereisenbachu měřila 183 km s převýšením 1914 m a zavedla nás do Belgie, Lucemburska a zpět do Německa, kde jsme po ubytování dali lehkou večeři a šli jsme spát před královskou etapou. Nejkrásnější úsek z dnešní etapy byla asi cyklostezka vedená na bývalé železniční traťi mezi Německem a Belgií.
2. etapa z německého Übereisenbachu do holandského Kinrroi o délce cca 222 km s převýšením přes 2500 m, začala po snídani v osm hodin i když jsem se snažil prosadit odjezd v časných ranních hodinách s ohledem na tropické počasí. Nesehnal jsem ale nadpoloviční počet hlasů k prosazení návrhu. Hned od začátku se etapa zvedla. Na dvacátém kilometru jsme měli v nohách přes 500 výškových metrů. Oběd jsme naplánovali do lázeňského města Spa, kde jsme chtěli načerpat síly do další části etapy. O čas, který jsme měli k dobru, jsme přišli delší pauzou na obědě (trochu na nás zapomněli). Lázeňský klídek po celou dobu pobytu ve Spa narušoval hluk motorek, které přijížděly na závodní okruh ve Spa. Nadcházející část etapy sebrala hodně sil. Kopírovali jsme cyklistickou trať slavné belgické jarní klasiky Lutych-Baston- Lutych. Bylo to opravdu výživné, v televizi to vypadá docela jednoduché. Dojezd na ubytování do Kinrroi proběhl už za tmy, ale hlavně bez problémů. Nadcházející etapa podle mapy vypadá pohodově – na 215 km nastoupáme jenom cca 300 výškových metrů, necháme se překvapit...
3. etapa z Kinrroi do Giethoornu měřila něco málo přes dvěstě kilometrů a převýšení bylo necelých pětset metrů. Etapa byla kratší a rovinatá, tak byl odjezd naplánován až na devátou hodinu. Ráno nás čekalo nemilé překvapení, kdy večerní vítr přihnal dešťové mraky a teploty spadli k 15° stupňům (pocitově v dešti ještě méně). První a poslední část etapy se jela v dešti, zbývající za neustálého větru proti. Servis kol po etapě nám trval podstatně déle než v předchozích dnech. Večerní grilování nám opět přerušil déšť, tak se šlo brzy spát.
4. etapa z Giethoornu do Harlingenu měřila 155 km s převýšení 155 m. Etapa se jevila jako jednoduchá, tak odjezd byl naplánován po vydatné snídani až na devátou hodinu. Trochu jsme podcenili vítr, který foukal po celou dobu proti nám. S kombinací dlouhých rovinek opravdu výživné, jinak vše ostatní proběhlo v pohodě. Na ubytování klasické grilování, tentokrát steaky a příprava na zítřejší etapu do Amsterdamu.
5. etapa z Harlingenu do Amsterdamu 138 km, převýšení nemá žádný smysl udávat všude rovina. Etapa byla naplánována jako jedna z kratších, aby jsme si mohli odpočinout od kola a projít si večerní Amsterdam. Plánování je jedna věc a realita je druhá. Po odjetí 15 km cesta náhle skončila, z důvodu opravy cyklostezky vedoucí průplavem do Den Oeveru. Tak byl využit cyklobus, který nás převezl přes průplav a cesta se nám zkrátila o cca 15 km. Pak cesta probíhala v pohodě až do Amsterdamu, kde pro změnu nás naplánována trasa dovedla až na trajekt i když v plánu byla cesta přes most, který tam nebyl. Ubytovaní proběhlo rychle a následoval přesun metrem za památkami do centra.
6. etapa Benelux tour z Amsterdamu do Yerseku o délce 182 km byla poslední s ubytováním na území Holandska. Odjezd naplánován již na půl osmou hodinu byl dodržen a snídaně proběhla až na trati. Během poslední rovinaté etapy na území Holandska, která proběhla v poklidu nás čekali dle naplánované trasy tři trajekty, kde jsme měli dvoutřetinovou úspěšnost. Poslední trajekt, který nás měl převézt přes čtyřkilometrovou zátoku, byl na úplný závěr, kde nás měl po úspěšném vylodění čekat již závěrečný kilometrový sprint na ubytování. Ale nepříjemnost nastala, že poslední trajekt vyplul před hodinou, než jsme tam dorazili. Nastalo přeplánování trasy a dojezd do cíle byl najednou o třicet kilometrů delší. Po zdolání této vzdálenosti nastal na ubytování již zaběhlý scénář - servis kol, odpočinek a plánování zítřejší etapy, která nás zavede opět do Belgie.
7. etapa Benelux tour z Yerseku do Steenwijku o délce 182 km, kde opět veškeré plánování vzalo za své. Den předtím vše podrobně naplánované i trajekty a hned po pár kilometrech nás to dovedlo někam, kde někdy v minulosti trajekt jezdil. Místní lidé nám ochotně poradili kudy pokračovat a nastalo podrobné přeplánování trasy, která nás naváděla zcela na druhou stranu, než jsme měli v plánu. Na nové trase byl naplánován též jeden trajekt. Etapa se nám zkrátila na 145 km. Po celou dobu trasy panovalo velké vedro a dusno, které nám bralo hodně sil. Na ubytování ve Steenwijku proběhlo doplnění energie a plánování zítřejší etapy, které nás zavede již do Francie.
Předpověď počasí na 8. etapu ze Steenwijku do Point-Sainte-Maxence o délce 203 km – déšť a vítr se vyplnila do puntíku. Prvních 50 km za deště, poté až do konce etapy vítr a déšť. Horší stav cest, po kterých jsme ve Francii doposud, jeli se okamžitě projevil na vyšším počtu defektů na kolech. Po dojezdu na ubytování následoval větší servis na kolech a menší oslava narozenin Kaďase, která se maličko protáhla.
Závěrečná 9. etapa z Pont-Sainte-Maxence do Paříže o délce 70 km proběhla v poklidu. Po dojezdu do Paříže nastala vyhlídková projížďka na kolech po památkách. Po ubytování a společné večeři jsme se rozloučili s Káťou a Paťasem, kteří se vracejí domů s doprovodným autem po vlastní ose. Zbývající členové týmu se vydali poznávat noční Paříž. V neděli nás čeká již jen cesta – nejprve letecky do Prahy a pak vlakem domů.
2. etapa z německého Übereisenbachu do holandského Kinrroi o délce cca 222 km s převýšením přes 2500 m, začala po snídani v osm hodin i když jsem se snažil prosadit odjezd v časných ranních hodinách s ohledem na tropické počasí. Nesehnal jsem ale nadpoloviční počet hlasů k prosazení návrhu. Hned od začátku se etapa zvedla. Na dvacátém kilometru jsme měli v nohách přes 500 výškových metrů. Oběd jsme naplánovali do lázeňského města Spa, kde jsme chtěli načerpat síly do další části etapy. O čas, který jsme měli k dobru, jsme přišli delší pauzou na obědě (trochu na nás zapomněli). Lázeňský klídek po celou dobu pobytu ve Spa narušoval hluk motorek, které přijížděly na závodní okruh ve Spa. Nadcházející část etapy sebrala hodně sil. Kopírovali jsme cyklistickou trať slavné belgické jarní klasiky Lutych-Baston- Lutych. Bylo to opravdu výživné, v televizi to vypadá docela jednoduché. Dojezd na ubytování do Kinrroi proběhl už za tmy, ale hlavně bez problémů. Nadcházející etapa podle mapy vypadá pohodově – na 215 km nastoupáme jenom cca 300 výškových metrů, necháme se překvapit...
3. etapa z Kinrroi do Giethoornu měřila něco málo přes dvěstě kilometrů a převýšení bylo necelých pětset metrů. Etapa byla kratší a rovinatá, tak byl odjezd naplánován až na devátou hodinu. Ráno nás čekalo nemilé překvapení, kdy večerní vítr přihnal dešťové mraky a teploty spadli k 15° stupňům (pocitově v dešti ještě méně). První a poslední část etapy se jela v dešti, zbývající za neustálého větru proti. Servis kol po etapě nám trval podstatně déle než v předchozích dnech. Večerní grilování nám opět přerušil déšť, tak se šlo brzy spát.
4. etapa z Giethoornu do Harlingenu měřila 155 km s převýšení 155 m. Etapa se jevila jako jednoduchá, tak odjezd byl naplánován po vydatné snídani až na devátou hodinu. Trochu jsme podcenili vítr, který foukal po celou dobu proti nám. S kombinací dlouhých rovinek opravdu výživné, jinak vše ostatní proběhlo v pohodě. Na ubytování klasické grilování, tentokrát steaky a příprava na zítřejší etapu do Amsterdamu.
5. etapa z Harlingenu do Amsterdamu 138 km, převýšení nemá žádný smysl udávat všude rovina. Etapa byla naplánována jako jedna z kratších, aby jsme si mohli odpočinout od kola a projít si večerní Amsterdam. Plánování je jedna věc a realita je druhá. Po odjetí 15 km cesta náhle skončila, z důvodu opravy cyklostezky vedoucí průplavem do Den Oeveru. Tak byl využit cyklobus, který nás převezl přes průplav a cesta se nám zkrátila o cca 15 km. Pak cesta probíhala v pohodě až do Amsterdamu, kde pro změnu nás naplánována trasa dovedla až na trajekt i když v plánu byla cesta přes most, který tam nebyl. Ubytovaní proběhlo rychle a následoval přesun metrem za památkami do centra.
6. etapa Benelux tour z Amsterdamu do Yerseku o délce 182 km byla poslední s ubytováním na území Holandska. Odjezd naplánován již na půl osmou hodinu byl dodržen a snídaně proběhla až na trati. Během poslední rovinaté etapy na území Holandska, která proběhla v poklidu nás čekali dle naplánované trasy tři trajekty, kde jsme měli dvoutřetinovou úspěšnost. Poslední trajekt, který nás měl převézt přes čtyřkilometrovou zátoku, byl na úplný závěr, kde nás měl po úspěšném vylodění čekat již závěrečný kilometrový sprint na ubytování. Ale nepříjemnost nastala, že poslední trajekt vyplul před hodinou, než jsme tam dorazili. Nastalo přeplánování trasy a dojezd do cíle byl najednou o třicet kilometrů delší. Po zdolání této vzdálenosti nastal na ubytování již zaběhlý scénář - servis kol, odpočinek a plánování zítřejší etapy, která nás zavede opět do Belgie.
7. etapa Benelux tour z Yerseku do Steenwijku o délce 182 km, kde opět veškeré plánování vzalo za své. Den předtím vše podrobně naplánované i trajekty a hned po pár kilometrech nás to dovedlo někam, kde někdy v minulosti trajekt jezdil. Místní lidé nám ochotně poradili kudy pokračovat a nastalo podrobné přeplánování trasy, která nás naváděla zcela na druhou stranu, než jsme měli v plánu. Na nové trase byl naplánován též jeden trajekt. Etapa se nám zkrátila na 145 km. Po celou dobu trasy panovalo velké vedro a dusno, které nám bralo hodně sil. Na ubytování ve Steenwijku proběhlo doplnění energie a plánování zítřejší etapy, které nás zavede již do Francie.
Předpověď počasí na 8. etapu ze Steenwijku do Point-Sainte-Maxence o délce 203 km – déšť a vítr se vyplnila do puntíku. Prvních 50 km za deště, poté až do konce etapy vítr a déšť. Horší stav cest, po kterých jsme ve Francii doposud, jeli se okamžitě projevil na vyšším počtu defektů na kolech. Po dojezdu na ubytování následoval větší servis na kolech a menší oslava narozenin Kaďase, která se maličko protáhla.
Závěrečná 9. etapa z Pont-Sainte-Maxence do Paříže o délce 70 km proběhla v poklidu. Po dojezdu do Paříže nastala vyhlídková projížďka na kolech po památkách. Po ubytování a společné večeři jsme se rozloučili s Káťou a Paťasem, kteří se vracejí domů s doprovodným autem po vlastní ose. Zbývající členové týmu se vydali poznávat noční Paříž. V neděli nás čeká již jen cesta – nejprve letecky do Prahy a pak vlakem domů.