2020
rok
10
Kaďas, Fintil, Gusta, Kladivoun, Olin, Franta, Mario, Najr, Hadjim / řidič: Kaďas ml.
1822km
délka trasy
22176m
převýšení
Czech tour
Původní plán byl projet Portugalsko a Španělsko, ale covid -19 nám zkřížil plány, tak traseři dostali za úkol naplánovat trasu po ČR. Zdárně se toho chopili a naplánovali 11 etap o celkové vzdálenosti 1890 km, které kopírují naše hranice. První etapa započala společným odjezdem ve 14 hodin z Úpice a měřila 102 km. Cílem etapy byla Lesní bouda v obci Kořenov u Harrachova. Deštivé počasí ale donutilo v Peci pod Sněžkou trochu upravit trasu, na silničních kolech bychom za mokra asi nevyjeli ke kapličce nad Výrovkou (památník obětem hor), tak jsme vzali zavděk výjezdem na Pražskou boudu a následným sjezdem do Dolního Dvora. Tam jsme se opět vrátili na původní trasu, která za vydatného deště proběhla do cíle v poklidu. Dneska jeden defekt jinak vše v pohodě. Zítra nás čeká opět deštivá etapa přes Ještěd do 230 km vzdáleného Mostu.Do dnešní deštivé etapy se odstartovalo ráno v osm hodin od Lesní boudy a původní plán byl odjet 230 km do ubytování do Mostu. Od samého začátku etapy se začaly kupit problémy, hned v prvním sjezdu prasklý drát v kole, po chvíli jeden z nás dluží za jízdu po dálnici. Následný výstup na Ještěd za deště a mlhy proběhl v pohodě. Tam ale skončila veškerá sranda, nastala otázka jak se dostat dolů. Tři z nás okusili aguaplaning na vlastní kůži. Jedno kolo do servisu, jezdci v pohodě. Po sedmdesáti odjetých kilometrech a necelých čtyřech hodinách jízdy, jsme vzali útokem hospodu u Koláče v Jablonném pod Ještědí, kde následoval oběd a hlavně převlékání do suchého oblečení. Následovala debata jak pokračovat. Po obědě bylo rozhodnuto o vynechání Šluknovského výběžku, tím se etapa zkrátila na 180 km. Defekty pokračovaly dále. Jeden z nás musel využit prostoru v doprovodném autě a odvézt dvě kola do servisu v Děčíně, kde byli velice ochotni a opravili to na počkání. Posledních pár kilometrů proběhlo už v poklidu. Rozbor sobotní etapy do Aše přes Klínovec proběhl v restauraci Severka.
Start 3. etapy jsme posunuli na sedmou hodinu, s tím, že snídaně proběhne v Chomutově. V Chomutově samozřejmě při našem štěstí nic ráno nebylo otevřeno, tak se pokračovalo o hladu dál. Po 30 km od startu jsme vzali za vhod benzinovou pumpou, kde proběhla snídaně, sušení věcí a zároveň jsme začali řešit čas dojezdu. Ve větru, dešti a zimě byl průměr jízdy 15 km/hod. Za stejných podmínek jsme zdolali po čtyřech hodinách Klínovec, který se nacházel 60 km od startu. Po sjezdu z Klínovce jsme našli zázemí v srdci Krušných hor ve městě Boží Dar, kde proběhl oběd, rozmrzání a hlavně převlékání do suchého. Do zbývajících 100 km jsme vyrazili už za přívětivějšího počasí, přesto opět jeden z nás okusil aguaplaning ve sjezdu (vše bez následků) jinak bez nehod a defektů. Do cílového města Aš jsme dorazili už na pohodu, tam nastaly problémy s ubytováním. Po dnešní etapě následoval povinný servis kol. Krušné hory vzdorovali, ale jsou pokořeny. V zítřejší etapě se přesouváme na Šumavu, tak snad se počasí umoudří. Dneska odjeto 170 km, nastoupáno 2880 m.
Dnešní start 4. etapy z Aše do 190 km vzdálené Hojsovy stráže na Šumavě byl posunut o půl hodiny, z důvodu absence jednoho člena týmu, který trochu protáhl servis kola do pozdních hodin. Celou etapu provázelo ideální počasí. Po 20 km jsme si udělali první pauzu na snídani na benzince u Františkových lázní. Po dalších 80 km s jedním 5 km šotolinovým úsekem (bez defektu) jsme si udělali pauzu na oběd v Železném u Rozvadova. Zbývajících 90 km proběhlo s jedním defektem už v poklidu. Tuto etapu jsme zahájili v Krušných horách, následně jsme přejeli pohoří Český les a vjeli jsme na území Šumavy. Večeře a rozbor trati na další den proběhl u táborového ohně.
Do 5. etapy z Hojsovy stráže do Nových hradů o délce 210 km jsme odstartovali dle plánu ráno v sedm hodin. Po 10 km proběhla snídaně na benzince v Železné Rudě. Následných 50 km na Kvildu, na nejvyšší místo v etapě, proběhla v poklidu za nádherných scenérií šumavského národního parku. Na Kvildě proběhla další rychlá pauza na. Po občerstvení následovalo rychlých 90 km po kvalitních cestách a cyklostezkách na Frýdavu. Následných 70 km do cíle proběhlo v pohodě. Tato etapa byla zatím nejlepší. Ubytování v Zevlově mlýně vynikající. Během dne nastala otázka, která rozděluje cyklisty. Řazení elektrika nebo klasika, dneska malý plus získala klasika. Na desátém kilometru u jednoho z nás kolaps elektriky, kolo nepojizdné, záchrana přišla v náhradním kole s klasikou.
Dnešní 6. etapa z Nových Hradů do Šatova o vzdálenosti 158 km začala v 8 hod. Po vydatné snídaní na Zevlově mlýně se jelo za ideálního počasí nádhernou krajinou kolem Třeboně do 100 km vzdálených Uherčic, kde byl oběd. Po obědě byla naplánována další pauza po 50 km ve Znojmě. Jelikož etapa probíhala v poklidu, byl 15 km úsek z Vranova nad Dyjí do Znojma pojat jako rychlostní erzeta o průměrné rychlosti 42 km/h. Během pauzy ve Znojmě se vyřešil u jednoho z nás servis kola (řazení elektrika) a od dalšího dne zase pojede na svým. Během etapy jeden menší defekt. V cílovém městě Šatov proběhla lehká večeře, servis kol a čerpání sil do následující těžké rovinaté etapy mezi vinicemi.
Dnešní 7. etapa ze Šatova do Mutěnic o vzdálenosti 128 km začala v sedm hodin ráno za jasného počasí. Na 90 km jsme zpomalili a přešli do výletního módu a poznávání místní kultury. První pauza v Pavlově a návštěva obecní vinotéky a hned první a zároveň jediný defekt v této etapě. Následný oběd jsme absolvovali v keltské krčmě ve Valticích, kde jsme přečkali bouřku. Zbytek etapy s pauzami ve Velkých Pavlovicích – vinařství Zborovský, v Bořeticích na Kraví hoře, poté ve sklípku v Kobylí v Čejči a nakonec v Mutěnicích proběhl v poklidu. Celková ujetá vzdálenost byla nakonec 155 km. Ve sklípku Josefa Vagundy v Mutěnicích proběhla oslava kulatých narozenin nejstaršího člena skupiny, která proběhla ve střídmém duchu, jelikož nás následující den čekala etapa do Frýdlantu nad Ostravicí.
Dnešní 8. etapa z Mutěnic do 186 km vzdáleného Frýdlantu nad Ostravicí začala v sedm hodin snídaní a na osmou hodinu odjezdem. Předpověď počasí slibovalo na celý den slunečno, tak bylo rozhodnuto, že pojedeme v letošních nových dresech. V Bojkovicích, 70 km od startu, proběhl lehký oběd (losos se zeleninou), od té doby se profil tratě začal zvedat. Na 100. kilometru nás potkala menší nepříjemnost na kruhovém objezdu, vše se obešlo bez následků. Další pauza proběhla na 130 kilometru v Novém Hrozenkově u přírodního koupaliště Babylon. Poté jsme začali stoupat na přechod se Slovenskem Makov. Po krátkém průjezdu Slovenskou republikou jsme po návratu na naše území absolvovali nádherný dlouhý sjezd do města Bílá. Po krátké pauze v Bílé jsme zbývajících 20 km na ubytování ve Frýdlantu nad Ostravicí projeli v poklidu, a trochu pošetřili sil na další den, kde se nám hned v úvodu postaví do cesty Lysá hora. Po dojezdu na ubytování jsme využili asi poslední možnost grilování, tak přišel čas na vyhlášená Filipova žebra.
Dnešní 9. etapa z Frýdlantu nad Ostravicí končila ve 154 km vzdálených Kravařích. Ohledně vývoje počasí na den jsme ráno do etapy vyrazili již v 7 hod., abychom na Lysou horu a následný sjezd zvládli za sucha. Lysá hora se nám postavila do cesty již na 20. km. Stoupání dlouhé 8,5 km na 1323 m vysokou Lysou horu proběhlo v pohodě (velký obdiv pro Jardu Kulhavého – 13x za sebou ). Nahoře nás dostihla bouřka, kterou jsme přečkali v chatě Emila Zátopka. Následný sjezd byl už skoro za sucha, přesto nás ve sjezdu potkali dva menší defekty. Na 90. km jsme v Českém Těšíně udělali pauzu na oběd, při které traseři dostali za úkol trochu upravit trať ohledně vývoje počasí. Na 130 km v obci Šilhéřovice nás bouřkový mrak dostihl, tak jsme byli nuceni vzít zavděk místní restaurací Dolní dvůr, kde jsme okusili chuť regionálního piva s názvem Škopek v pulitru Ostravar. Po přečkání bouřky s krupobitím jsme se za mokra vydali do 22 km vzdáleného ubytování v Kravařích. K večeři byla makrela a krkovička na grilu. Zítra nás čeká královská etapa s výstupem na Praděd a s cílem v Hanušovicích.
Dnešní královská vrchařská 10. etapa z Kravař do 180 km vzdálených Hanušovic přes Praděd začala startem v 7 hod. Snídaně proběhla v Krnově na 30 km. Na 100 km jsme se zastavili v Karlově studánce na malé občerstvení a následně jsme začali stoupat na 1491 m vysoký Praděd. 9,5 km výstup na vrchol probíhal za ideálního počasí a nádherných výhledů na okolní krajinu. Na vrcholu jsme se chvilku zdrželi a užívali si nádherných scenérií. Následující sjezd z vrcholu na oběd do 40 km vzdáleného Domašova proběhl rychle – dohaněl nás bouřkový mrak. Bouřku, která se přehnala nad námi, jsme přečkali v restauraci u Cimbura. Následných necelých 40 km do cíle dnešní etapy proběhl za sucha a jasného počasí. Naše doprovodné auto s Nikčou a Páťou odjíždělo domů. Velké poděkování za podporu na trati a vytvořené zázemí během cesty.
Závěrečná 11. etapa letošní tour po hranicích naší republiky odstartovala v 7 hodin od pivovaru Holba v Hanušovicích. Snídaně proběhla v nedalekých Králíkách. Po snídani jsme za jasného počasí pokračovali na Masarykovu chatu na Šerlichu, kde proběhlo další občerstvení. Nejprve na Šerlichu o jednoho, následně v Deštném v Orlických horách o další 2 členy se rozrostl náš tým. Přijeli nás podpořit a absolvovat s námi závěrečnou část etapy kamarádi. Pauza na oběd proběhla na Jiráskové chatě nad Náchodem, za nádherných výhledů do okolních krajin. Následný dojezd do cíle etapy i celé tour, který byl naplánován na benzinovou pumpu Robin Oil ve Rtyni v Podkrkonoší, proběhl v poklidu.
Start 3. etapy jsme posunuli na sedmou hodinu, s tím, že snídaně proběhne v Chomutově. V Chomutově samozřejmě při našem štěstí nic ráno nebylo otevřeno, tak se pokračovalo o hladu dál. Po 30 km od startu jsme vzali za vhod benzinovou pumpou, kde proběhla snídaně, sušení věcí a zároveň jsme začali řešit čas dojezdu. Ve větru, dešti a zimě byl průměr jízdy 15 km/hod. Za stejných podmínek jsme zdolali po čtyřech hodinách Klínovec, který se nacházel 60 km od startu. Po sjezdu z Klínovce jsme našli zázemí v srdci Krušných hor ve městě Boží Dar, kde proběhl oběd, rozmrzání a hlavně převlékání do suchého. Do zbývajících 100 km jsme vyrazili už za přívětivějšího počasí, přesto opět jeden z nás okusil aguaplaning ve sjezdu (vše bez následků) jinak bez nehod a defektů. Do cílového města Aš jsme dorazili už na pohodu, tam nastaly problémy s ubytováním. Po dnešní etapě následoval povinný servis kol. Krušné hory vzdorovali, ale jsou pokořeny. V zítřejší etapě se přesouváme na Šumavu, tak snad se počasí umoudří. Dneska odjeto 170 km, nastoupáno 2880 m.
Dnešní start 4. etapy z Aše do 190 km vzdálené Hojsovy stráže na Šumavě byl posunut o půl hodiny, z důvodu absence jednoho člena týmu, který trochu protáhl servis kola do pozdních hodin. Celou etapu provázelo ideální počasí. Po 20 km jsme si udělali první pauzu na snídani na benzince u Františkových lázní. Po dalších 80 km s jedním 5 km šotolinovým úsekem (bez defektu) jsme si udělali pauzu na oběd v Železném u Rozvadova. Zbývajících 90 km proběhlo s jedním defektem už v poklidu. Tuto etapu jsme zahájili v Krušných horách, následně jsme přejeli pohoří Český les a vjeli jsme na území Šumavy. Večeře a rozbor trati na další den proběhl u táborového ohně.
Do 5. etapy z Hojsovy stráže do Nových hradů o délce 210 km jsme odstartovali dle plánu ráno v sedm hodin. Po 10 km proběhla snídaně na benzince v Železné Rudě. Následných 50 km na Kvildu, na nejvyšší místo v etapě, proběhla v poklidu za nádherných scenérií šumavského národního parku. Na Kvildě proběhla další rychlá pauza na. Po občerstvení následovalo rychlých 90 km po kvalitních cestách a cyklostezkách na Frýdavu. Následných 70 km do cíle proběhlo v pohodě. Tato etapa byla zatím nejlepší. Ubytování v Zevlově mlýně vynikající. Během dne nastala otázka, která rozděluje cyklisty. Řazení elektrika nebo klasika, dneska malý plus získala klasika. Na desátém kilometru u jednoho z nás kolaps elektriky, kolo nepojizdné, záchrana přišla v náhradním kole s klasikou.
Dnešní 6. etapa z Nových Hradů do Šatova o vzdálenosti 158 km začala v 8 hod. Po vydatné snídaní na Zevlově mlýně se jelo za ideálního počasí nádhernou krajinou kolem Třeboně do 100 km vzdálených Uherčic, kde byl oběd. Po obědě byla naplánována další pauza po 50 km ve Znojmě. Jelikož etapa probíhala v poklidu, byl 15 km úsek z Vranova nad Dyjí do Znojma pojat jako rychlostní erzeta o průměrné rychlosti 42 km/h. Během pauzy ve Znojmě se vyřešil u jednoho z nás servis kola (řazení elektrika) a od dalšího dne zase pojede na svým. Během etapy jeden menší defekt. V cílovém městě Šatov proběhla lehká večeře, servis kol a čerpání sil do následující těžké rovinaté etapy mezi vinicemi.
Dnešní 7. etapa ze Šatova do Mutěnic o vzdálenosti 128 km začala v sedm hodin ráno za jasného počasí. Na 90 km jsme zpomalili a přešli do výletního módu a poznávání místní kultury. První pauza v Pavlově a návštěva obecní vinotéky a hned první a zároveň jediný defekt v této etapě. Následný oběd jsme absolvovali v keltské krčmě ve Valticích, kde jsme přečkali bouřku. Zbytek etapy s pauzami ve Velkých Pavlovicích – vinařství Zborovský, v Bořeticích na Kraví hoře, poté ve sklípku v Kobylí v Čejči a nakonec v Mutěnicích proběhl v poklidu. Celková ujetá vzdálenost byla nakonec 155 km. Ve sklípku Josefa Vagundy v Mutěnicích proběhla oslava kulatých narozenin nejstaršího člena skupiny, která proběhla ve střídmém duchu, jelikož nás následující den čekala etapa do Frýdlantu nad Ostravicí.
Dnešní 8. etapa z Mutěnic do 186 km vzdáleného Frýdlantu nad Ostravicí začala v sedm hodin snídaní a na osmou hodinu odjezdem. Předpověď počasí slibovalo na celý den slunečno, tak bylo rozhodnuto, že pojedeme v letošních nových dresech. V Bojkovicích, 70 km od startu, proběhl lehký oběd (losos se zeleninou), od té doby se profil tratě začal zvedat. Na 100. kilometru nás potkala menší nepříjemnost na kruhovém objezdu, vše se obešlo bez následků. Další pauza proběhla na 130 kilometru v Novém Hrozenkově u přírodního koupaliště Babylon. Poté jsme začali stoupat na přechod se Slovenskem Makov. Po krátkém průjezdu Slovenskou republikou jsme po návratu na naše území absolvovali nádherný dlouhý sjezd do města Bílá. Po krátké pauze v Bílé jsme zbývajících 20 km na ubytování ve Frýdlantu nad Ostravicí projeli v poklidu, a trochu pošetřili sil na další den, kde se nám hned v úvodu postaví do cesty Lysá hora. Po dojezdu na ubytování jsme využili asi poslední možnost grilování, tak přišel čas na vyhlášená Filipova žebra.
Dnešní 9. etapa z Frýdlantu nad Ostravicí končila ve 154 km vzdálených Kravařích. Ohledně vývoje počasí na den jsme ráno do etapy vyrazili již v 7 hod., abychom na Lysou horu a následný sjezd zvládli za sucha. Lysá hora se nám postavila do cesty již na 20. km. Stoupání dlouhé 8,5 km na 1323 m vysokou Lysou horu proběhlo v pohodě (velký obdiv pro Jardu Kulhavého – 13x za sebou ). Nahoře nás dostihla bouřka, kterou jsme přečkali v chatě Emila Zátopka. Následný sjezd byl už skoro za sucha, přesto nás ve sjezdu potkali dva menší defekty. Na 90. km jsme v Českém Těšíně udělali pauzu na oběd, při které traseři dostali za úkol trochu upravit trať ohledně vývoje počasí. Na 130 km v obci Šilhéřovice nás bouřkový mrak dostihl, tak jsme byli nuceni vzít zavděk místní restaurací Dolní dvůr, kde jsme okusili chuť regionálního piva s názvem Škopek v pulitru Ostravar. Po přečkání bouřky s krupobitím jsme se za mokra vydali do 22 km vzdáleného ubytování v Kravařích. K večeři byla makrela a krkovička na grilu. Zítra nás čeká královská etapa s výstupem na Praděd a s cílem v Hanušovicích.
Dnešní královská vrchařská 10. etapa z Kravař do 180 km vzdálených Hanušovic přes Praděd začala startem v 7 hod. Snídaně proběhla v Krnově na 30 km. Na 100 km jsme se zastavili v Karlově studánce na malé občerstvení a následně jsme začali stoupat na 1491 m vysoký Praděd. 9,5 km výstup na vrchol probíhal za ideálního počasí a nádherných výhledů na okolní krajinu. Na vrcholu jsme se chvilku zdrželi a užívali si nádherných scenérií. Následující sjezd z vrcholu na oběd do 40 km vzdáleného Domašova proběhl rychle – dohaněl nás bouřkový mrak. Bouřku, která se přehnala nad námi, jsme přečkali v restauraci u Cimbura. Následných necelých 40 km do cíle dnešní etapy proběhl za sucha a jasného počasí. Naše doprovodné auto s Nikčou a Páťou odjíždělo domů. Velké poděkování za podporu na trati a vytvořené zázemí během cesty.
Závěrečná 11. etapa letošní tour po hranicích naší republiky odstartovala v 7 hodin od pivovaru Holba v Hanušovicích. Snídaně proběhla v nedalekých Králíkách. Po snídani jsme za jasného počasí pokračovali na Masarykovu chatu na Šerlichu, kde proběhlo další občerstvení. Nejprve na Šerlichu o jednoho, následně v Deštném v Orlických horách o další 2 členy se rozrostl náš tým. Přijeli nás podpořit a absolvovat s námi závěrečnou část etapy kamarádi. Pauza na oběd proběhla na Jiráskové chatě nad Náchodem, za nádherných výhledů do okolních krajin. Následný dojezd do cíle etapy i celé tour, který byl naplánován na benzinovou pumpu Robin Oil ve Rtyni v Podkrkonoší, proběhl v poklidu.